אשטנגה יוגה

יעל קדם, מורה ליוגה ומטפלת בתנועה

בשונה מהדימוי "הרגיל"  של היוגה, "אשטנגה וינייאסה יוגה" מקדמת שילוב עתיק, רב עוצמה ומנצח של פעילות פיזית דינמית ואינטנסיבית, נשימה אקטיבית קצבית ומלאה, והגברת יכולת הריכוז- למיצוי היכולות הגופניות של כל אחד ואחת, ופיתוח היכולות המנטאליות. שילוב זה יוצר גמישות, כוח פיזי, כושר גופני וסיבולת גבוהה, עמידות וחוסן גופני ומנטלי, ויכולת גבוהה של עיבוד נתונים ותפישה חושית.

כל מי שנחשף לתרגול זה ישים לב מייד לתנועתיות ולזרימה המאפיינים את התרגול, לצליל השולט של הנשימה (אוג´אי פראנאיאמה) ולחום הנוצר בזמן התרגול. חום זה מנקה ומטהר את הגוף ומערכותיו, מעודד הזעה מרובה וחילוף חמרים אינטנסיבי, ומקנה יכולת ריכוז גבוהה. מטרת התרגול בשיטת "אשטנגה ויניאסה יוגה" היא איזון ושילוב, תראפיה ופיתוח גופני, פעילות והרפיה, ההכנה הנכונה לחיי היום-יום שלנו.

רצף התרגול והנשימה יוצרים במהירות חום פנימי עמוק. חום זה מתבטא בהזעה, פותח חסימות גופניות ומנטליות, מנקה ומטהר את הגוף ומערכותיו ברמת התא, ומשאיר אפקט של רגיעה, שמחה וסיפוק. הגוף במיטבו, והתודעה עירנית, שקטה ומרוכזת. בתהליך האימון יחווה המתרגל התחזקות הגוף הפיזי והתפתחות אישית. מציאתה-מחדש ושכלולה של היכולת לנוע במרחב עם מודעות מלאה, בשילוב נשימה אקטיבית מודעת- נותנים מבט מחודש על הדימוי העצמי, הכושר הגופני, ואיכות החיים.